Monday, February 28, 2022

Reflekterande personlig uppsats

Reflekterande personlig uppsats



Dela upp ditt diagram i 3 delar:. Vad är en reflekterande uppsats? Under dina år i skolan kommer du säkert att bli ombedd att skriva många reflekterande uppsatser. Lista utbildning på ett CV trovärdiga källor för forskning Hur man övervinner skribentens blockeringar av skiljetecken. Vakenhet, uthållighet, fokus, reflekterande personlig uppsats, tålamod, tolerans, människors färdigheter och uppskattning av manuellt arbete är bara några av de saker som man borde behöva för att reflekterande personlig uppsats när du arbetar på restaurang.





Vad är syftet med reflekterande skrivande



Glöm hela natten och hitta lite skrivinspiration med våra kostnadsfria essäprover om vilket ämne som helst. Det är dags för dig att spika dina betyg! När jag ser tillbaka på det arbete jag har gjort och överväger dess betydelse för mig nu, uppfattar jag flera processer i spel, och några av vilka jag faktiskt inte var medveten om när jag skrev. Tänker på detta nu, reflekterande personlig uppsats, Jag tror att det är viktigt för att introducera detta arbete för andra. Själva skriften bör stå ensam, åtminstone till viss del, men ingen presentation eller portfolio kan helt förmedla vad som var den ursprungliga ambitionen, eftersom arbetet i sig definierar vad det är när det fortskrider.


Med andra ord, när jag forskat och skriver, idéer, frågor, reflekterande personlig uppsats, och koncept dök upp i processen och krävde min uppmärksamhet, reflekterande personlig uppsats. Sådant arbete tror jag alltid är lika mycket en upptäcksfråga för författaren som för läsaren. Med tanke på detta anser jag att det är värdefullt att diskutera hur själva verket skapades. På så sätt kommer min utveckling som författare och tänkare att bli tydligare, precis som de vägledande motiven för verket – och förändringarna längs vägen – kommer att tillföra vad jag hoppas är en mer dimension till det. Den forskning jag genomförde om religion på arbetsplatsen tror jag kommer att fungera som en utmärkt mall för att undersöka de processer som beskrivs ovan.


Jag var mycket medveten om det stora utbudet av möjligheter i själva ämnet, så jag tog beslutet att fokusera på kristen etik, och specifikt i nordamerikanska affärsmiljöer. Andra trosuppfattningar och omständigheter i ämnet bortsett från, kände jag att detta tillvägagångssätt, reflekterande personlig uppsats, baserat på a reflekterande personlig uppsats religion i ett område med en lång historia av kommersiell närvaro, skulle bäst göra det möjligt för mig att undersöka konsekvenserna. Jag var lika väl vägledd av vad jag tror var en förnuftig medvetenhet om mina egna begränsningar; det vill säga att en viss förtrogenhet med de viktigaste delarna skulle göra det bättre för mig att fokusera på förhållandet mellan de olika typerna av etik, och jag ville inte försvåra mina studier genom att anta en religion som jag tillhörde reflekterande personlig uppsats okunnig.


Detta val, ska jag tillägga, var inte baserat på en ovilja att undersöka det okända, utan mer på en praktisk förståelse för hur jag mest effektivt kan utforska mitt huvudämne. Behöver en unik uppsats om "Personligt reflekterande Reflekterande personlig uppsats När processerna för forskning och skrivande inträffade upptäckte jag något intressant för mig; nämligen att mina ursprungliga idéer på intet sätt var giltiga, reflekterande personlig uppsats. Trots våra kurser under terminen hade jag fortfarande en allmän övertygelse om att jag skulle finna kristen etik som praktiskt taget speglad i nordamerikansk affärsetik, åtminstone på ett öppet sätt. Denna känsla baserades på att jag antog att de övervägande kristna samhällena oundvikligen skulle betona trons etik i sina kommersiella områden.


Detta var och är sant till viss del, men jag blev förvånad över att avslöja grundläggande skillnader. På en nivå var jag tvungen att på allvar tänka på själva konceptet med arbete i bibliska epoker, vilket gav mig en viktig medvetenhet om mycket olika idéer om det jämfört med den moderna. Å andra sidan stod jag inför den enorma faktorn lydnad, och hur en uråldrig kristen tro på att tjäna Gud först måste stå i konflikt med modernt tänkande, även bland hängivna kristna, som reflekterande personlig uppsats deras lydnad mot jobbet eller arbetsgivaren.


I grund och botten insåg jag att jag inte bara undersökte set av etik, utan hur etiken i sig speglade de olika världarna som skapade och främjade dem. Den processen var spännande, men den krävde också att jag ändrade mina skrivstrategier och anpassade det som hade varit min organisationsplan. Mer exakt, jag hade förutsett en grad av likhet mellan kristen och affärsetik så stark att jag bara skulle behöva betona, reflekterande personlig uppsats. Kontrastelementet jag upptäckte förändrade allt detta, och jag var då tvungen att väga in effekten av varje kontrast, som potentiell eller verklig.


På sätt och vis började skriften diktera sig själv och på exponentiella sätt; varje ny idé eller möjlighet krävde adress, samt en lämplig plats i analysen som helhet. Tillsammans med dessa mer praktiska aspekter av skrivandet lärde jag mig också hur viktigt det är att redigera medan skrivandet händer. Det är bra att upprätthålla en struktur av något slag, även om nya idéer måste införlivas, för att säkerställa att arbetet har balans. Detta behov av struktur går till en annan reflektion, genom att det disciplinära förhållningssättet får en ny betydelse för mig efter kursen och vid genomgång av mitt eget arbete i den.


Jag förstår fullt ut reflekterande personlig uppsats behöver anställa reflekterande personlig uppsats särskilt disciplinärt fokus, särskilt som jag har lärt mig hur ämnet lätt kan gå över förväntan. Detta är inte ett tänkande som har förändrats för mig i någon egentlig mening, värdemässigt. Det som har förändrats är att jag tror, ​​eller reflekterande personlig uppsats åtminstone med tanke på tanken att alla verkliga disciplinära tillvägagångssätt bör vara tvärvetenskapliga till viss del. Projektet som diskuteras här handlade till exempel om etik, reflekterande personlig uppsats, och detta var mitt vägledande fokus. Samtidigt, och som jag insåg under arbetets gång, kan jag bara göra rättvisa åt det studieområdet när jag förstår dess innebörd och relation till andra.


Det är viktigt för mig att förstå att arbetsförhållandena i bibliska epoker om jag ska få någon uppfattning om hur etiken gäller dem. På samma sätt är en grundläggande känsla av hur kristendomen existerar i det moderna samhället nödvändig om jag ska utforska hur anhängare relaterar sin tro till sitt arbete. Icke desto mindre verkar det som om en viss medvetenhet om effekterna av andra discipliner är nödvändig om praktiskt taget vilket ämne som helst ska behandlas korrekt. Varför inte göra ett unikt papper åt dig? Använd kod: ANPASSAD Hoppa till innehåll Glöm hela natten och hitta lite skrivinspiration med våra kostnadsfria uppsatsprover om vilket ämne som helst, reflekterande personlig uppsats.


Söka efter:. Beställ nu. Gör min uppsats Använd kod: CUSTOM20 Koden kopierad! Använd den i kassan.





uppsats om övertygande abort



Jag var lika väl vägledd av vad jag tror var en förnuftig medvetenhet om mina egna begränsningar; det vill säga en viss förtrogenhet med huvudelementen skulle bättre göra det möjligt för mig att fokusera på förhållandet mellan de olika typerna av etik, och jag ville inte försvåra mina studier genom att anta en religion som jag till stor del var okunnig om. Detta val, ska jag tillägga, var inte baserat på en ovilja att undersöka det okända, utan mer på en praktisk förståelse för hur jag mest effektivt kan utforska mitt huvudämne. Behöver en unik uppsats om "Personlig reflekterande uppsats"? När processerna för forskning och skrivande inträffade upptäckte jag något intressant för mig; nämligen att mina ursprungliga idéer på intet sätt var giltiga.


Trots våra kurser under terminen hade jag fortfarande en allmän övertygelse om att jag skulle finna kristen etik som praktiskt taget speglad i nordamerikansk affärsetik, åtminstone på ett öppet sätt. Denna känsla baserades på att jag antog att de övervägande kristna samhällena oundvikligen skulle betona trons etik i sina kommersiella områden. Detta var och är sant till viss del, men jag blev förvånad över att avslöja grundläggande skillnader. På en nivå var jag tvungen att på allvar tänka på själva konceptet med arbete i bibliska epoker, vilket gav mig en viktig medvetenhet om mycket olika idéer om det jämfört med den moderna. För det andra stod jag inför den enorma faktorn lydnad, och hur en uråldrig kristen tro på att tjäna Gud först måste stå i konflikt med modernt tänkande, även bland troende kristna, när det gäller deras lydnad mot jobbet eller arbetsgivaren.


I grund och botten insåg jag att jag inte bara undersökte set av etik, utan hur etiken i sig speglade de olika världarna som skapade och främjade dem. Den processen var spännande, men den krävde också att jag ändrade mina skrivstrategier och anpassade det som hade varit min organisationsplan. Mer exakt, jag hade förutsett en grad av likhet mellan kristen och affärsetik så stark att jag bara skulle behöva betona. Kontrastelementet jag upptäckte förändrade allt detta, och jag var då tvungen att väga in effekten av varje kontrast, som potentiell eller verklig. På sätt och vis började skriften diktera sig själv och på exponentiella sätt; varje ny idé eller möjlighet krävde adress, samt en lämplig plats i analysen som helhet.


Tillsammans med dessa mer praktiska aspekter av skrivandet lärde jag mig också hur viktigt det är att redigera medan skrivandet händer. Det är bra att upprätthålla en struktur av något slag, även om nya idéer måste införlivas, för att säkerställa att arbetet har balans. Detta behov av struktur går till en annan reflektion, genom att det disciplinära förhållningssättet får en ny betydelse för mig efter kursen och vid genomgång av mitt eget arbete i den. Jag förstår till fullo behovet av att använda ett visst disciplinärt fokus, särskilt som jag har lärt mig hur ämnet lätt kan gå över förväntan. Detta är inte ett tänkande som har förändrats för mig i någon egentlig mening, värdemässigt. Det som har förändrats är att jag tror, ​​eller åtminstone överväger, tanken att alla verkliga disciplinära tillvägagångssätt bör vara tvärvetenskapliga till viss del.


Projektet som diskuteras här handlade till exempel om etik, och detta var mitt vägledande fokus. Samtidigt, och som jag insåg under arbetets gång, kan jag bara göra rättvisa åt det studieområdet när jag förstår dess innebörd och relation till andra. Men så kom det upp för mig att min roll innebar att jag var ansvarig för alla kunders pengar som kom in i restaurangen och ett enkelt misstag kunde negativt påverka hela restaurangen och de människor vars försörjning berodde på den. Jag insåg också att min roll som kassörska inte skilde sig från rollerna som busboys, receptionister, servitörer, kockar och linjekockar, säkerhetsvakterna, vaktmästarna och cheferna själva i den meningen att när en del av restaurangpersonalen misslyckas med att göra sitt jobb på ett tillfredsställande sätt, skulle hela restaurangen definitivt kollapsa.


Jag påminner mig alltid om detta nu, särskilt att jag nu har ett större ansvar. Känslan av ansvarighet. När jag befinner mig i tider av utbrändhet tänker jag bara - folk litar på mig, jag litar på dem, så vi får inte svika varandra. Det blev ett personligt mål för mig att inte svika alla mina arbetskamrater. Efter min tid som kassörska hade jag även min del av arbetet på smörgåsstationen och hade värdefull erfarenhet på matberedningsområdet och på underhållsenheten i butiken som ansvarar för att ta hand om hela restauranganläggningen. Under min tid i dessa områden lärde jag mig mycket som onekligen inte bara skulle hjälpa mig att hålla restaurangen igång och blomstra, utan också berika min personliga restaurangkunskap.


Att ha kunskap om sådant innebär en personlig fördel även när jag inte jobbar, speciellt människors kompetens. Jag insåg att jag kunde använda mig av sådan kunskap när jag är med vänner eller familj eller andra sammankomster och liknande. Dessutom, vem vet? Kanske skulle all denna kunskap inom en snar framtid komma till nytta när det är dags att öppna en egen restaurang. Jag ser min befordran till chef som min största prestation hittills, en av höjdpunkterna i mitt liv, både professionellt och personligt. Det hade inte varit möjligt om det inte hade varit för mina motgångar, insikter, små gupp, lärdomarna och inlärda färdigheter, hårt arbete, tålamod och naturligtvis mina kollegor som alltid har varit snälla och förstående.


Allt som jag har gjort, offren, de gick inte till spillo. Dessutom tror jag nu mer än någonsin att beslutsamhet, hårt arbete, vilja att lära och tålamod kommer att ta en person dit han vill gå. Men trots denna prestation vet jag att jag fortfarande har en lång väg kvar att gå, mycket att lära och uppleva. Jag har inget emot att göra cykeln om och om igen så länge jag vet att jag älskar det jag gör och så länge det kommer att bana väg för ännu mer personlig tillväxt och professionella prestationer. I din personliga reflekterande uppsats bör du kunna uttrycka de starka känslor du kände i en livsförändrande händelse i ditt liv. Men om du inte hittar skrivorden för att berätta din historia, tveka inte att be om hjälp. En spökskrivartjänst som CustomEssayMeister ger studenter som inte är skickliga författare en chans att uttrycka sig vackert i uppsatser som personliga reflekterande uppsatser.


Våra spökskrivartjänster utförs av professionella skribenter som har expertis i att skriva för olika studieområden. Om du är en av många studenter som kämpar i akademiskt skrivande är CustomEssayMeister svaret på ditt problem. Tveka inte att skicka ett meddelande till oss, vi hjälper dig gärna.

No comments:

Post a Comment